Zależnie od przyczyny problemu istnieje kilka możliwych rozwiązań problemu:
Podczas swojego działania instalator aplikacji ePanel sprawdza, czy wszystkie pliki i konieczne biblioteki zewnętrzne są zainstalowane na komputerze. W przypadku wykrycia, że nie wszystkie elementy niezbędne do poprawnej pracy aplikacji są zainstalowane na komputerze, instalator poinformuje o konieczności pobrania i instalacji dodatkowych bibliotek.
Jeśli tak się stanie – i wystąpi błąd podczas instalacji tych komponentów – prawdopodobną przyczyną problemu może być blokowanie dostępu do Internetu przez oprogramowanie firewall zainstalowane na komputerze lub urządzeniu udostępniającym połączenie z Internetem (routery).
Należy się upewnić, czy takie oprogramowanie jest aktywne i jeśli tak, to zapewnić dostęp do Internetu instalatorowi aplikacji.
Alternatywnie: Można samodzielnie pobrać wszystkie niezbędne biblioteki potrzebne do pracy aplikacji i zainstalować je na komputerze.
Wystarczające powinno być zainstalowanie wszystkich aktualizacji systemu Windows oraz pobranie i zainstalowanie bibliotekę Microsoft .NET Framework w wersji 4.0 lub późniejszej:
http://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=17851
Przed rozpoczęciem instalacji należy upewnić się, że na dysku docelowym jest wystarczająca ilość miejsca. Aplikacja ePanel (bez materiałów) nie ma wysokich wymagań jeśli chodzi o zajęcie miejsca dyskowego – warto jednak zadbać, aby minimalnie kilkadziesiąt MB było dostępnych. W celu pobrania materiałów może okazać się, że użycie zasobów dyskowych może wzrosnąć do kilku lub nawet kilkunastu GB (w przypadku uzyskania dostępu dużej puli materiałów udostępnionych w aplikacji i pobraniu wszystkich).
Proszę upewnić się, że pobranie pliku przebiegło poprawnie. Do weryfikacji pobierania plików można wykorzystać narzędzia badające sumy kontrolne.
Aktualna wersja aplikacji powinna posiadać następujące sumy kontrolne:
epanel-setup-1.0.1603.1617.exe
MD5:
d36df862caebaa5f2687222275f83c98
SHA1:
cb04de3883ea394ff5c488b915cca25e4e7cf620
Można w tym celu wykorzystać rozwiązania oferowane przez Microsoft ( http://support.microsoft.com/kb/841290 i http://support.microsoft.com/kb/889768), lub inne darmowe oprogramowanie – np. WinMD5Free.
UWAGA: Jeśli suma kontrolna pobranej aplikacji nie zgadza się z podaną wartością – może oznaczać to wystąpienie błędów podczas pobierania lub zainfekowanie komputera wirusem!
W takim przypadku należy spróbować ponownie pobrać aplikację, warto też przeskanować swój komputer programem antywirusowym.