ePanel nie wymaga instalacji dodatkowych bibliotek, niż te oficjalnie udostępniane przez Microsoft w ramach Windows Update, jednak inne oprogramowanie, które było instalowane na komputerze mogło zmodyfikować część systemowych ustawień.
Najprostszym rozwiązaniem będzie instalacja (lub przeinstalowanie) zestawu kodeków audio takiego jak np. K-Lite Codec Pack.
Oficjalna strona:
http://www.codecguide.com/download_k-lite_codec_pack_standard.htm
Możliwe również do pobrania z innych, zaufanych stron, jak np.
http://www.dobreprogramy.pl/KLite-Codec-Pack,Program,Windows,13137.html
Jeśli taka paczka jest już zainstalowana, ale problem wciąż występuje w aplikacji - zalecana jest ich reinstalacja, gdyż mogą być one uszkodzone.
W celu weryfikacji, czy posiadamy odpowiednie kodeki audio, zalecamy użycie narzędzia Win7DSFilterTweaker: http://www.majorgeeks.com/mg/getmirror/preferred_filter_tweaker_for_windows_7_(win7dsfiltertweaker),1.html
Po pobraniu i uruchomieniu programu należy wybrać przycisk "Preferred decoders" i paskiem przewijania zjechać do grupy plików .MP3 - i zweryfikować, jaki jest wybrany obecny kodek audio (jeśli wybrany jest inny niż systemowy kodek od Microsoft, może to być właśnie przyczyna problemu - wystarczy w programie zmienić z powrotem na systemowy sterownik i zatwierdzić klikając "Apply").